Logo-Blue

صید سالمون در یمن: برندسازی کشور و پرورش ماهی در قفس با ابزار فیلم

حامی ویژه فصلنامه شماره 3  – قشم

صید سالمون در یمن: برندسازی کشور و پرورش ماهی در قفس با ابزار فیلم

مأموریت غیرممکن صید ماهی سردآبی در صحرای یمن

دکتر جونز برای منصرف‌کردن شیخ محمد (عمر واکد)، خواسته‌های متعددی مطرح کرده و پول زیادی برای انجام طرح طلب می‌کند؛ ولی شیخ محمد همه را می‌پذیرد. اما در نهایت، مأموریت سخت صید ده‌هزار ماهی قزل‌آلا از رودخانه‌های بریتانیا با مخالفت ماهیگیران روبرو می‌شود. از همین رو، دولت تصمیم می‌گیرد با صید این ماهی‌ها مخالفت کند و در عوض پیشنهاد می‌کند تا از ماهی‌های پرورشی استفاده شود. اما آلفرد این موضوع را غیرممکن می‌داند و می‌گوید حتی پدر و مادر این ماهی‌ها در آب آزاد شنا نکرده‌اند و این کار غیرممکن است.
در همین حین، بومیان یمن که از طرح شیخ راضی نیستند نیز تصمیم می‌گیرند فردی را برای کشتن او به انگلستان بفرستند؛ اما در حین ماهیگیری، آلفرد جان شیخ را نجات می‌دهد. حالا آلفرد که به پروژه علاقه‌مند شده، تصمیم می‌گیرد تا این پروژه را با ماهی‌های پرورشی انجام دهد.

ماهی‌های پرورشی را به یمن می‌برند. همه‌چیز آماده افتتاح می‌شود و ماهی‌های پرورشی خوب عمل می‌کنند؛ اما مخالفان شیخ که از او ناراضی هستند، دریچه سد را باز می‌کنند و باعث ازبین‌رفتن ماهی‌ها و خرابی کل تأسیسات می‌شوند. آلفرد جونز که می‌بیند همه ماهی مرده‌اند، تصمیم به بازگشت می‌گیرد؛‌ اما شیخ او را صدا می‌کند و به او نشان می‌دهد تعدادی از ماهی‌ها زنده هستند؛ پس آلفرد تصمیم می‌گیرد بماند. از طرفی هریت (امیلی بلانت) هم به او می‌گوید به او علاقه‌مند شده و می‌خواهد با آلفرد بماند. به‌این‌ترتیب آرزوی شیخ یمنی به حقیقت می‌پیوندد و سالمون به یمن می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *