Logo-Blue

درباره هوشمندپروری در قفس

حامی ویژه فصلنامه شماره 3  – قشم

درباره هوشمندپروری در قفس

هوش مصنوعی کاربردهای گسترده‌ای در صنعت، کشاورزی، مدیریت، اقتصاد و بسیاری از عرصه‌های دیگر دارد؛ از کاهش ریسک در کسب‌و‌کارها گرفته تا افزایش بهره‌وری، کاهش تقلب و بهینه‌سازی صنایع غذا‌یی دریایی. هوش مصنوعی موقعیت‌ها و قابلیت‌های زیادی در صنعت آبزی‌پروری دارد و به‌وسیله آن‌ها می‌تواند علاوه بر بهبود بهره‌وری و نتیجه، علاقه و توجه سرمایه‌گذاران را نیز به این صنعت جذب کند. در این مقاله به کاربردهای هوش مصنوعی در آبزی‌پروری و به‌ویژه در پرورش ماهی در قفس پرداخته می‌شود.
کاربرد‌های هوش مصنوعی در پرورش آبزیان

کاربرد هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف در حال افزایش است و نوید ارائه راهکار‌ها و نتیجه‌های بهتری در مورد پرورش ماهی‌ها و دیگر آبزیان می‌دهد. نیتن پاین کارتر، مدیر‌عامل شرکت ایس‌آکواتک، در این باره می‌گوید:
«در حال حاضر هوش مصنوعی نشان داده که تمام شرایط را برای تبدیل‌کردن این صنعت به یک حوزه با قابلیت رشد بالا برای سرمایه‌گذاری دارد. سرمایه‌گذاران، صنعت آبزی‌پروری را یکی از صنایع با پتانسیل بالا می‌دانند؛ چراکه متوجه ظرفیت‌های هوش مصنوعی در این حوزه شده‌اند. برای اطمینان از رشد و توسعه صحیح و کنترل‌شده آبزی‌پروری، به سیستم‌های هوشمندی نیاز است که بتوانند شفافیت زنجیره تأمین محصولات غذایی از آبزیان را تضمین کنند؛ سیستم‌هایی که به کیفیت و دمای آب‌ نظارت کرده و از عدم هدررفتن غذا و منابع و پیشگیری از وارد‌شدن استرس به ماهی‌ها در طول زمان پرورش تا رسیدن به دست مصرف‌کنندگان، اطمینان حاصل کنند. نظارت بر همه این موارد تنها زمانی منطقی است که فشار همه کار روی نیرو‌های انسانی نباشد و اینجا دقیقاً جایی است که هوش مصنوعی وارد عمل می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *